در ادامه مطلب قبلی به معرفی ۵ کشور دیگر که در زمره بهترین کشورها برای زندگی قرار دارند می‌پردازیم:

۶. فرانسه

فرانسه با ۶۶ میلیون نفر جمعیت در اروپای غربی قرار دارد. فرانسه یکی از پهناورترین کشورهای اروپایی ست . این کشور از بعد کشاورزی به خودکفایی کامل رسیده و می توان گفت تامین کننده اصلی گندم اروپاست . دانشگاه های این کشور سال هاست رتبه های بالای دانشگاه های برتر را از ان خود کرده اند . فرانسه سیستم آموزشی بسیار پیشرفته ای دارد و پاریس و استراسبورگ و لیون از شهرهای با کیفیت برتر اروپایی هستند

۷. آمریکا

بزرگترین ابر قدرت اقتصادی و نطامی و صنعتی و علمی جهان , آمریکاست . این کشور سالهاست که مدعی اول تمام علوم است . آمریکا همیشه در بین 10 کشور برتر قرار داشته است و هر ساله صد ها هزار نفر مهاجر را پذیرا می باشد . تولید ناخالص داخلی 17 تریلیون دلاری آمریکا باعث شده , شرایط زندگی در این کشور و با جمعیت 341 میلیونی فوق العاده باشد . دانشگاه های آمریکا معمولا رتبه های 1 تا 10 تمام نظام های رتبه بندی دانشگاهی را به خود اختصاص داده است

۸. انگلستان

استعمار پیر شاید بهترین توصیف از این امپراتوری رو به زوال قرن 21 ام است . اما بریتانیا با این وجود همیشه جز 3 کشور قدرتمند اروپایی باقی مانده است . لندن پایتخت این کشور مرکز مالی اول جهان است و بورس این شهر رتبه یک تبادلات بورسی اروپا را داراست . نفوذ بریتانیا به عنوان قدرت نرم اول جهانی هنور پابرجاست و این کشور رهبری کشورهای همسودی چون کانادا و هند را در اختیار دارد . لندن انتخاب اول خیلی از اقوام دیگر کشورهاست .

۹. سوئد

نام سوئد با بهترینها همزاد است . بهترین کشور در رتبه بندی برابری زن و مرد , بهترین کشور در حوزه بیمه و سلامت , بهترین کشور برای زندگی سبز و سازگار با محیط زیست , بهترین کشور برای زندگی کودکان و … این کشور دارای دمکراسی مطلق و الگو مدار می باشد . سوئد سیستم آموزشی منحصر به فردی دارد که این کشور را به مقصد اول مهاجران اروپای شرقی و همچنین کشورهای آسایی جنوبی تبدیل کرده است .

۱۰. ایتالیا

کشور ملقب به چکمه ! آب و هوای مدیترانه ای و غذاهای خوش طعم ایتالیا , معرف فرهنگ غنی این کشور اروپایی می‌باشد. ایتالیا توانسته در چند سال اخیر به رتبه های خوبی از لحاظ کیفیت زندگی و امنیت دست پیدا کند. شهرهای شمالی این کشور همچون تورین و میلان دارای بهترین کیفیت ساختاری زندگی در بین کشورهای اروپایی جنوبی هستند. هزینه‌ها در این کشور به نسبت کشورهای شمال اروپا پایین‌تر است و می‌تواند مقصد خوبی برای مهاجران کشورهای کم درآمدتر باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین کشورهای جهان برای زندگی (۱)

نظر شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *