شاید برای همه ما این سوال پیش آمده باشد که در کجای این کره خاکی می توان با آرامش و آسایش کامل زندگی کرد، به آینده امیدوار بود و در نهایت خوشبختی زندگی را ادامه داد. برای هر یک از ما شاید معیارها متفاوت باشد . اما آمارها راحت تر می توانند ما را با زندگی در دیگر کشورها آشنا کنند. به عبارت دیگر بهترین کشور برای زندگی کدام است ؟

۱. سوئیس

سوئیس را می توان همان بهشت تصور کرد. کشوری کوچک در اروپای مرکزی و با تولید ناخالص داخلی ۷۰۱ میلیارد دلار ! این رقم برای کشوری با جمعیت ۸ میلیونی آمار خوبی ست . ژنو و زوریخ از بهترین شهرهای جهان محور هستند . ژنو مقر اصلی بیش از ۲۰ سازمان بین المللی و ارگان جهانی ست . کسی یادش نمی آید در ۱۰۰ سال اخیر سوئیس طعم عدم امنیت را چشیده باشد …

۲. کانادا

کشوری عریض و طویل با فرهنگی آنگلوساکسونی ! کانادا را می توان با ثبات ترین کشور نامید. این کشور سالهاست در عرصه سیاسی دخالت چندانی در امور جهانی نداشته و خود را حافظ صلح جهانی میداند . تورنتو و ونکوور از شهرهای مطرح با استاندارهای جهانی هستند . کانادا در حوزه سلامت و بیمه در رتبه های نخست جهان قرار دارد .

۳. آلمان

آلمان سالهاست در همه عرصه ها پیشتازی می کند . صنعت با آلمان معنی می شود . آلمان بزرگترین تولید کننده و بزرگترین صادر کننده اقلام الکترونیک , خودرو , محصولات پتروشیمی و صنایع سیک نظامی ست . این کشور 82 میلون نفر جمعیت دارد و شهرهای همچون مونیخ و فرانکفورت و دوسلدوف سالهاست در رتبه ندی های جهانی صاحب رتبه های اول تا سوم بوده اند .

۴. ژاپن

ژاپن 127 میلیون نفر جمعیت دارد و جالب است این جمعیت در شاخصه های امنیتی رتبه های خارق العاده ای گرفته اند . ژاپن در راس تولید کنندگان لوازم دیجیتال قرار گرفته و برندهای ژاپنی همچون سونی و پاناسونیک سالهاست بار اصلی خلاقیت و نو آوری در حوزه دیجیتال را به دوش می کشند . تولید ناخالص داخلی ژاپن 4.5 تریلیون دلار است و این رقم ژاپن را بلافاصله بعد از آمریکا و ژاپن در رتبه سوم قرار داده است .

۵. استرالیا

چند سالی می شود استرالیا دروازه های کشور خود را به روی مهاجران باز کرده است . استرالیا جمعیتی ۲۴ میلیونی دارد و در حوزه آموزش عالی و دانشگاه های برتر , رتبه قابل قبولی دارد . اقتصاد پایدار و با ثبات از امتیازات این کشور پهناور حوزه اقیانوسیه است . استرالیا توانسته در یک پروسه ۱۰ ساله کشورش را برای هر فعالیت کارآفرینانه آماده کند و کمتر کسی پس از مهاجرت به این کشور پهناور ابراز پشیمانی کرده است

بیشتر بخوانید:

بهترین کشورهای جهان برای زندگی (۲)

 

نظر شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *