یک بروشور یا کاتالوگ تبلیغاتی می‌بایست شامل بخش‌های مختلفی باشد که بسته به نوع کسب و کار و محصولات و نوع مخاطبان، ممکن است تا حدودی متغیر باشد. ولی به طور کلی در هنگام طراحی بروشور( کاتالوگ ) می‌بایست ساختار زیر را در نظر داشته باشد.

  1. معرفی
  2. ایجاد سوال
  3. پاسخگویی به سوالات مطرح شده

بروشور

۱- معرفی

در قدم اول بروشور باید بتواند سازمان یا محصول را به طور کوتاه معرفی کند. یک معرفی خوب می‌تواند شامل سابقه‌ی فعالیت، آمار و اطلاعاتی که ممکن است برای مخاطبان جالب باشد، تصاویر مرتبط و شاید نظرات مشتریان قبلی باشد.

۲- ایجاد سوال

بروشور در گام دوم باید سوال یا سوال‌هایی را مطرح کند که ذهن مخاطب را درگیر خود نماید. این سوالات اگر با سوالات در ذهن مخاطب نزدیکی داشته باشند و با شناخت کافی نسبت به نیاز آنان مطرح شده باشند، می‌توانند شما را یک گام دیگر به جلو ببرند.

۳- پاسخ به سوال

در گام سوم شما باید به مخاطب خود بگویید که محصول یا سازمان شما چگونه می‌تواند به سوال‌های مطرح شده پاسخ بدهد. به عبارت دیگر چرا مشتری باید از خدمت یا محصول شما استفاده کند.

محتوای بروشور

بروشور باید بتواند به خوبی شما را معرفی کند. ممکن است بخواهید اطلاعات زیر را در کاتالوگ خود درج نمایید:

  • استانداردهای دریافت شده
  • جوایز دریافت شده
  • نظرات مشتریان
  • تصاویر محصولات
  • تصاویر مرتبط
  • ویژگی‌های منحصر به فرد شما
  • آمار و اطلاعات
  • تاریخچه فعالیت

ویژگی‌های بروشور

یک بروشور باید مختصر و مفید باشد. کاتالوگ یا بروشور، کاربردی مشابه هفته‌نامه یا روزنامه ندارد و باید بتواند در کمترین فضای ممکن، پیام خود را به خواننده منتقل کند. اگر پیام‌های شما زیاد هستند، می‌توانید یک سایت اینترنتی طراحی کنید و در بخش‌های مختلف بروشور مشتریان علاقمند را به بخش مرتبط در سایت هدایت نمایید.

یک بروشور یا کاتالوگ باید طراحی گرافیکی بسیار زیبا داشته باشد. زیرا طراحی گرافیک است که در گام اول بیننده را به خود جذب می‌کند و سپس می‌توانید پیام‌های خود را به ایشان انتقال دهید.

یک بروشور باید در قطع مناسب و روی کاغذ یا مقوای با کیفیت چاپ شود. استفاده از رسانه‌ی بی کیفیت، ناخودآگاه حس بی‌ارزش بودن را به مخاطب منتقل خواهد کرد.

کیفیت تصاویر استفاده شده در بروشور باید هر چه بیشتر و به صورت حرفه‌ای تهیه شده باشند. همچنین این تصاویر باید شامل پیام‌هایی باشند. زیرا برخی از مشتریان ممکن است هیچ‌گاه نوشته‌های شما را مطالعه نکنند. تصاویر می‌توانند پیام‌های شما را به این گروه از مشتریان برسانند.

۲ نظر در مورد «اطلاعاتی که باید در بروشور یا کاتالوگ ثبت شود»

  • عالی بود. ممنونم از مطالبتون. من یه کتاب تخصصی نوشتم. در مورد زیبایی‌شناسی ادبیاته. چطور می‌تونم به بهترین شکل، روانه بازارش کنم، چون میگن ظاهرا کسی این نوع کتابها رو کمتر می‌خره. آیا می‌تونم از طریق چاپ بروشور و توزیع اون کاری کنم؟ ممنون می‌شم راهنماییم کنید.

    • با سلام
      بازاریابی یک موضوع تخصصی است و برای پیدا کردن راه حل بهینه باید با متخصص آن مشورت کنید. به طور کلی بروشور یک ابزار است که در یک طرح بازاریابی باید از آن استفاده کنید. چاپ بروشور بدون اینکه هدف مشخصی داشته باشد و مشخص باشد که این بروشور به دست چه کسانی قرار است برسد و در صورت رسیدن به دست این افراد چه مقدار اثرگذاری دارد، باعث اتلاف هزینه‌های شما بابت چاپ آن خواهد بود.

نظر شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *