شرکت مایکروسافت ویندوز را در نگارش‌های گوناگونی منتشر و ارائه می‌نماید. در این نوشته، فهرست نگارش‌های مختلف ویندوز ۱۰ و تفاوت‌ها و کاربردهای آن‌ها را مشاهده خواهید نمود تا در صورت تمایل برای نصب بتوانید بهترین و کارآمدترین نسخه را برای نیازهای روزمره یا تجاری خود انتخاب کنید.

ویندوز ۱۰

Windows 10 Home

نسخه خانگی یا Home برای استفاده در تبلت‌ها یا کامپیوترهای خانگی طراحی شده است. این نسخه تمامی قابلیت‌های مورد نیاز کاربران خانگی مانند مشاهده تصاویر، مشاهده فیلم، مرور اینترنت و همچنین قابلیت‌های مربوط به تبلت‌ها مثل حسگر اثر انگشت، دوربین و امکانات مربوط به بازی‌های کامپیوتری را در خود جای داده است.

Windows 10 Mobile

نگارش موبایل ویندوز ۱۰ با قابلیت‌ها و سفارشی‌سازی‌هایی مخصوص موبایل‌ها با صفحات نمایش کوچک طراحی شده است. این نسخه امکاناتی مشابه نسخه خانگی ویندوز دارد و در کنار آن از نسخه‌ی مخصوص موبایل آفیس بهره می‌برد.

ویندوز ۱۰ موبایل به شکلی طراحی شده است که اگر به نمایشگری با اندازه بزرگ متصل شود، عملکردها و قابلیت‌های آن مانند نسخه خانگی ویندوز خواهد بود.

Windows 10 Pro

نسخه‌ی حرفه‌ای ویندوز با هدف ارائه امکانات لازم برای کسب و کارهای کوچک و استفاده اداری طراحی شده است. در این نسخه امکانات به‌روزرسانی و مدیریت یکپارچه تحت شبکه در نظر گرفته شده است. همچنین برخی امکانات مانند استفاده از سرویس‌های ابری، دسترسی آسان‌تر به وصله‌های امنیتی و برخی قابلیت‌های دیگر که برای کاربران اداری مفید است مجهز شده است.

Windows 10 Enterprise

نسخه‌ی سازمانی یا Enterprise ویندوز ۱۰ با امکاناتی برای سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ طراحی شده است. قابلیت‌های کنترلی بیشتر توسط مدیر شبکه و دسترسی به پشتیبانی در سطحی بالاتر از جمله ویژگی‌های این نسخه از ویندوز است. همچنین به‌روزرسانی‌های فنی و امنیتی در این نسخه از ویندوز در سطحی بالاتر ارائه می‌شود.

Windows 10 Education

نگارش تحصیلی ویندوز ۱۰ دارای امکانات نسخه‌ی سازمانی است و برای مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها به صورت گروهی قابل ارائه است. این نسخه با هدف تامین نیازهای مراکز آموزشی تهیه و ارائه شده است.

Windows 10 Mobile Enterprise

نگارش سازمانی موبایل ویندوز ۱۰ برای موبایل‌های استفاده شده در سازمان‌ها قابل ارائه است. این نسخه دارای ویژگی‌های امنیتی و به‌روزرسانی‌های فوری امنیتی و عملکردی است تا شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ بتوانند با خیالی آسوده از سطح بالاتری از خدمات و امنیت بهرمند شوند.

نسخه‌های دیگر ویندوز

برخی نسخه‌های سفارشی دیگر ویندوز نیز تولید و ارائه می‌شوند که اغلب برای سخت‌افزارهای خاص مثل ATMها یا سخت‌افزارهایی با توانایی محدود برنامه‌نویسی و محدود شده‌اند.

 

نظر شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *