اطلاعات جدولی که در اکسل وارد می‌کنید ممکن است شکل مناسبی نداشته باشد و بخواهید پیش از ارائه، آن را با نرم‌افزارهایی مثل فتوشاپ ویرایش کنید.

برای تبدیل جدول‌های اکسل به عکس و انجام ویرایش و تغییرات لازم دو روش آسان وجود دارد.

۱- روش اول برای تبدیل اکسل به عکس

اکسل قابلیتی دارد که به شما اجازه می‌دهد، تصویر قابل مشاهده در اکسل را در دو حالت به تصویر تبدیل کنید:

  1. حالتی که روی صفحه‌ی نمایش قابل مشاهده است.
  2. حالتی که پس از چاپ روی کاغذ قابل مشاهده است.

برای استفاده از این قابلیت، سلول‌های مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و سپس در سربرگ Home مقابل گزینه‌ی Copy یک فلش کوچک قرار دارد. روی این فلش کلیک کنید و گزینه‌ی Copy as Picture را انتخاب نمایید.

Excel Copy as Picture

پس از انجام این کار دو گزینه‌ی دیگر در اختیار شما قرار می‌گیرد:

Excel copy image

در این پنجره برای کپی شدن تصویر مانند آنچه در اکسل می‌بینید، گزینه‌ی اول و برای کپی شدن تصویر مثل آنچه در چاپ قابل مشاهده است، گزینه‌ی As shown when printed را انتخاب کنید.

اگر گزینه‌ی اول را انتخاب کنید، بهتر است تا Format را هم روی Bitmap قرار دهید تا نرم‌افزارهای بیشتری بتوانند تصویر شما را از Clipboard ویندوز بازخوانی کنند.

برای استفاده از تصویر کپی شده، در نرم‌افزار گرافیکی مثل فتوشاپ یا Paint کلیدهای Ctrl+V را بزنید.

۲- روش دوم استفاده از pdf

همان طور که می‌دانید اکسل توانایی گرفتن خروجی pdf از اکسل را دارا است. البته این گزینه فقط حالت چاپ را برای شما ایجاد می‌کند و نمی‌توانید آن طور که اطلاعات در صفحه دیده می‌شوند، خروجی تهیه کنید.

برای استفاده از pdf، ابتدا با استفاده از گزینه‌ی Export یک فایل pdf با ساختار و قسمت‌های مورد نظر خود از اکسل ایجاد کنید و سپس فایل pdf ایجاد شده را به صورت مستقیم در نرم‌افزار فتوشاپ باز کنید.

با انتخاب این گزینه، اختیار بیشتری برای تغییر اندازه و اصلاحات روی فایل به دست خواهید آورد. به ویژه اگر بخواهید تصویر مورد نظر را چاپ کنید، فایل pdf کیفیتی به مراتب بهتر از روش اول( Copy as Image ) برای شما ایجاد خواهد کرد.

۴ نظر در مورد «تبدیل اکسل به عکس»

نظر شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *