یکی از مشکلاتی که ممکن است در خودرو مشاهده شود، عدم بالا آمدن آمپر آب خودرو تا دمای متوسط و بهینه است. این مشکل علاوه بر اینکه ممکن است در عملکرد موتور خودرو مشکلاتی را به همراه داشته باشد، باعث گرم نکردن کافی بخاری در زمستان نیز میشود.
در ادامه فهرست برخی علتها که ممکن است باعث شوند این مشکل رخ دهد را بررسی میکنیم:
۱- بررسی وضعیت گرمای بخاری
ابتدا بررسی کنید که آیا بخاری خودرو هوای گرم تولید میکند یا نه. اگر هوای بخاری گرم باشد ولی دمای آمپر آب پایین است به دو علت ممکن است این اتفاق رخ دهد.
- خراب بودن فشنگی آب و عدم نمایش صحیح دمای آب در داشبورد.
- مسدود شدن جریان گردش آب در موتور و رادیاتور که بسیار خطرناک است.
در حالت دوم که حالتی خطرناک است، به دلایل مختلف از جمله خرابی واترپمپ خودرو، ایجاد رسوب، ورود هوا به آب خودرو یا علتهای دیگر، آب در مسیر خود گردش نمیکند و دمای بخشی از آب بسیار بالا و دمای بخشی دیگر پایین است. در این حالت هر چه سریعتر میبایست به تعمیرکار مراجعه کنید تا از آسیب به موتور خودرو جلوگیری شود.
۲- بررسی وضعیت ترموستات خودرو
اگر فن رادیاتور خودرو در زمان خنک بودن نیز مشغول به کار است، به احتمال زیاد ترموستات با مشکل مواجه شده است. ممکن است ترموستات نیاز به تعویض داشته باشد یا ممکن است ایجاد رسوب در ترموستات مانع عملکرد صحیح آن شده باشد.
۳- بررسی وضعیت ECU در خودروهای مدرن
در برخی خودروهای مدرن ممکن است کنترل دمای موتور بر عهده ECU باشد. در این نوع خودروها ممکن است مشکلی در عملکرد کامپیوتر یا ECU خودرو وجود داشته باشد که میبایست توسط متخصصین بررسی شود.
با سلام
ماشین بنده پراید مدل 96 میباشد وقتی روشن میکنیم در داخل شهر در حرکت هستم امپر اب مشکلی ندارد ولی بیرون از شهر مدتی است امپر اب بالا نمیاد نهایت یه خونه روشن میشه. خدمت شما عرض کنم در موتور باز کردم داخل درب موتور سفید شده بودممنون میشم راهنمایی کنید
سلام
احتمال زیاد واشرت سوخته یا نیمسوز شده
واشر کدومه دوست عزیز مسکل فقط مربوط به ترموستاته همین.
سلام دوست عزیز ایشون میگه داخل موتور سفید شده یعنی آب روغن قاطی کرده پس واشر سوخته
سلام.مال منم بود مشکل ترموستات عوض کردم درست شد
سلام من خودم مکانیک هستم اگه درب موتور را باز کردی وکفک سفید دیدی ماشین شما زمان تعمییرش فرا رسید واشر سرسیلندر باید عوض بشه و اویل پمپ روغن و کاسه نمد های ساق سوپاپ باید عوض بشه که با بازکردن موتور مشخص می شه که چه قطعاتی نیاز به تعویض داره.
دری رادیاتور سفید باشه چه ربطی به تعویض اویل پمپ و کاسه نمد سوپاپ داره !!
اولا اگه واشر سرسیلندر سوزونده باشه و روغن بزنه توی رادیاتور ، آب رادیاتور مثل شیر میشه . نه اینکه فقط درب سفیدک بزنه.
دوما اگر آب رنگ شیری شده بود . واشر سرسیلندر عوض میشه و یک کف تراشی سرسیلندر مشکل حله . چه ربطی به تعویض اویل پمپ و کاسه نمد داره.
سلام دقیقا همین موردی که گفتین هست من پراید مدل همین مشکل رو داشتم و درب موتور سفیدک خامه ای زده بود تعمیرکارم گفت واشر نیم سوز شده و موقع عوض کردنش هست وقتی باز کرد واشر رو تعویض کرد و یه کف تراشی کرد اوکی شد
... آقا چه ربطی داری به سرسیلند میگه امپر خراب داداش ببر تو سیم کشی نگاه کنه ...
سلام ، و با احترام به نظرات دوستان
به نظر بنده ماشین شما هیچ مشکلی ندارد، طبیعی است داخل شهر با ترافیک و سرعت کم سیستم خنک کننده دماش بالا میرود و نشانگر عملکرد خودش را دارد یعنی نشان دادن دمای بیشتر و فن نیز روشن می گردد، اما در بیرون شهر بدلیل کاهش ترافیک و سرعت بیشتر خودرو تبادل حرارتی با داخل شهر متفاوت میباشد و چون سرعت خثبالای خودرو سبب جریان هوای بیشتر بر روی سطح خودرو و نیز رادیاتور میکردد بخودی خود کار فن را انجام داده و سبب خنک شدن رادیاتور میشود بهمین دلیل دما به حدی نرسیده تا نشانگر آنرا نمایش دهد البته بسته به فصل و ساعت شبانه روز ، بنده در اول بهار و ساعت ۳ ال ۵ بعدازظهر در اتوبان ساوه شاهد این وضعیت بودم اکر سرعت رو کم نکنید و مخصوصا بیرون شهرو دمای پایینتر داخل خودرو حتی گرم نخواهد شد.
نتیجه اینکه در خارج از شهر و در همان شرایط قبلی خود در صورت مشاهده یا سرعت رو کم کنید و یا لحظاتی در حال توقف درمحل مطمئن بگذارید دقایقی خودرو روشن بماند و نتیجه را ببینید اگر باز نشانگر بالا نیامدیعنی مشکلی وجود دارد . اگر مطالب فوق از نظر متخصصان و مجربان عزیز مبتدی به نظر می رسد پیشاپیش عذر مرا بپذیرید . سپاس ا، همه
.....
عزیز من وقتی آمپر بالا میاد مثلا ترموستات رو 80هست ترموستات بسته میشه موتور توهرسرعتی که باشه گرم میمونه
نه ، در مورد پراید و خانواده ی تیبا اینطور نیس،وقتی راه باز باشه برای حدود یک ربع و جوری که ترمز نزنی آمپر میاد پایین ، تو زمستون آمپر به صفر هم میرسه.
سلام داداش از هوزینگ ترموستاته همین.ترموستات تعویض بشه درست میشه
سلام من اردی دارم رادیاتورم خراب شده بود اب نمیچرخید درستش کردم ترموستاتم عوض کردم ولی آمپر بالا نمیاد. بخاری هم سرده
سلام پراید 131 مدل نود دارم آمپر آب تکون نمیخوره ترموستات وفشنگی آب را عوض کردم ولی مشکل پابرجاست لطفا راهنمایی کنید. ممنون
سلام شما باید به تعمیر کار کیلومتر شمار مراجعه فرمائید تا مشکلتان حل شود.
سلام من تیبا90دارم سمکشی داخل موتوروخوموتورخانه سوخت دوباره تعمیرش کردیم الان ماشین هم ریپ میزنه هم درب موتوریکو خامه ای شده.حتی کیلومترشم نتونستیم درستش کنیم مکانیک میگه ازabsهستش چون قطش کردیم الان نمیدونم چیکارکنم موندم هیچکس جواب درستونمیده به من. اگه کسی سررشته ای ازین کارداره خواهشن راهنماییم کنه متشکرم.
سلام وقت بخیر
میشه علت نشان ندادن آمپر آب و یکسره کار کردن فن پراید چیه
فشنکی ترموستات واتر پمپ و رله و مقاومت فن عوض شده و رادیاتور جرمگیری شده
فشنگی رو با آب سرد میکنم خاموش میشه و گرنه یکسره فن روشنه
فشنگی آب رو تعویض کنید درست میشه
دوست عزیز رله فن شما یکسره شده یا اینکه فشنگی خرابه به احتمال زیاد رله فن یکسره شده خودتون هم میتونید عوض کنید .
سلام امروز رادیاتور پراید صبا را بازکردم و شستم بعد از بستن آمپر دما افتاد پایین در مقابل رادیاتور یک فیش برق به موتور وصل است که در آمده بود تمیز کردم و جا زدم آمپر درست شد
برای امتحان کردن اینکه آب گرم می شود یانه شلنگ برگشت از موتور به رادیات را با دست تست کنید اگر گرم بود یعنی هم آب در گردش است و هم موتور گرم اشکال را باید جای دیگر جستجو کرد
سلام تیبا مدل95 دارم آمپر آبم بالا نمیاد و بخاری گرم نمیزنه ممنون میشم راهنمایی کنید
سلام ترموستاتت مشکل داره
سلام ترموستات خرابه تعویضش کن
سلام و خدا قوت. تا چند روز پیش که آمپر خیلی زود میرسید وسط که مشکلش کمی آب بود و ضد یخ ریختم. ظمنا گرم هم نمیکرد. ولی الان تقریبا گرم میکنه ولی امپر از سر جاش تکون نمیخوره. ماشین دوو اسپرو هست. لطفا راهنمائیم کنید.
سلام. احتمال ۹۰٪ گیج فشنگی تون مشکل داره باید عوض شه
با سلام خسته نباشید ماشین من تیبا ست یه چند وقتیه که سرد تر شده تو جاده بخاری خیلی خوب گرم میکنه ولی امپر اصلا بالا نمیاد ولی تو شهر یه ذره میاد بالا چه مشکلی داره
سلام ماشین منم دقیقا همین طوره تیبا هم هست تو سرعت بالا آمپر میچسبه پایین بردم گفتن احتمالا برا سرمای زیاده شما چیکار کردین
سلام آمپرکارنمیکنه ترموستات روعوض کردم ولی درست نشد
باسلام خودرو بنده پارس مدل 85است ووقتی خریدمش شلنگ رادیات که به ترموستات وصله کمی باد کرده بود حتی تعمیرگاه بردم تا ببینم مشکل واشر سرسیلندر داره یانه والبته مشکلی نبود تا اینکه امروز ناگهانی آمپر آب صفر شد چراغ استوپ روشن شد چراغ آمپر آبمم روشن شد دمای آب سرد شده بود ولی فن کار میکرد گفتن ترموستاتت قفل کرده عوضش کردم مشکل حل شد اما میگن شلنگت باد کرده واشر سوزوندی لطفا راهنمایی کنید
سلام
پراید انژکتور مدل۸۴ دارم
برای ردیابی سیم از سر آمپر آب تا عقربه آمپرآب هر دو رو جدا کردیم به وسیله یک مثبت و منفی خواستیم سیم مربوط به آمپرآب را پیدا کنیم،که بعد از وصل کردن برق، سیم پیدا شد اما مشکلی بوجود آمد که دیگر امپراب کار نمیکند،شمع و امپر اب را روی ماشین دیگر امتحان کردیم درست بود
علت خرابی چیست؟
سلام .اردی دارم امپر اب خطا میزنه .حتی کیلومتر هم عوض کردم .فایده ای نداشت.فشنگی اب فشنگی ترموسات .خودترموسات راهم عوض کردم فایده ای ندارد.سیم اتصال هم اضافه کردم خطامیزنه.چند روزی که نوربالا میذاشتم امپر اب میرفت بالا وقتی نورپایین میذاشتم میامد پایین کسی میداند علت چیه
سوکت سنسور آب آردی معمولا سه رشته سیم داره که یکیش مال اتصال بدنه ست به احتمال قوی سیم اتصال بدنه سنسور آب ماشین شما دچار اشکال شده یا قطع شده یا فرسوده و ناکارآمد به یه برقکار حرفه ای نشون بدید و ازش بخواید به سوکت یه اتصال آهن جداگونه بده مشکل حل میشه
سلام من هم دقیقا مشکل شمارو دارم اما ماشینم پراید۱۴۱ مدل۹۰هستش که چند وقت پیش شب تو مسیر بوی سوختن سیم احساس کردم توقف کردم نگاه کردم از داخل کیلومتر انگار دود میومد بعداز چند دقیقه دوباره روشن کردم اما استپ بالا روشن نمیشد صبح که نگاه کردم از دسته کلید لامپ تا کنار باتری سیم کلا ذوب کرده بود تا جاهایی که توانستم سیم رو عوض کردم دسته کلید هم عوض کردم لامپها درست شد اما الان دیگه آمپر دمای آب اصلا بالا نمیاد فقط هر وقت استپ پایین روشن میکنم یه مرتبه آمپر گرما تا آخر میره بالا و بمخض خاموش کردن لامپ دوباره میاد پایین البته فن روشن میشه بخاری هم کار میکنه فشنگی ترموستات سنسور آب رو هم عوض کردم اما فایده نداشت پیش هر سیم کشی میبرم جواب درست و حسابی نمیدن فقط پاسکاری می کنند
سلام ماشین من هم این مشکل رو داشت بردم پیش آمپر ساز آمپر رو بازکرد از پشت امپر مدارش قطع شده بود درست شد
سلام بنده 206 مدل 87 دارم یک مشکلی جدیدا پیش امده که دمای اب به 90 درجه نزدیک میشه اب جوش میاره و از منبع اب بخار اب میزنه بیرون تا الان هم رادیاتور و منبع اب و درب منبع اب و حتی ترموستات را تعویض کردم و مکانیک هم تست کرده واترپمپ ابش هم سالمه قبل از اینکه به درجه روشن شدن فن برسه بین 85 تا 90 شروع به جوش اوردن و خروج بخار و اب جوش از زیر در منبع اب میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید .
سلام داداش خوبی. آقا به احتمال زیاد واسه واشر هست چون منم هم همینجوری بود ، اون آب با کمپرس موتور میاد بالا. یه تست واشر بده
سلام ماشین من 206 هست مدل 83 داداش از من به 90 درجه میرسه انرش درجا میره تا اخر بعد استپ میزنه .غشنگی عوض کردم ولی خوب نشده.ای سی یو هم نگاه کردم سالم بود .به نظر شما مشکل از چی میتونه باشه اخه هر کاری کردم نشده .
احتمالا ماشین شما واشر زده
سلام ، وقتی توی ۲۰۶ همچی اوکی بود اول رفع خطای سنسور آب کن و مجدد از تمیز بودن رادیات بخاری اطمینان حاصل کن، هواگیری شما و ایجاد خلا در منبع انبساط هم باید درست باشه یعنی تا نصف قمقمه
بعدش تست کن واشر زده یا نه و اگر زده حتما و حتما دنبال دلیل واشر زدن بگرد، وگرنه شش ماه بعد مجدد گریبان گیرت خواهد شد ، مشکل مخفی ک باعث واشر زدن و کمپرس میشه ،نشست ناچیز رینگ پیستون هست ک دمای موتور میره بالا معمولا شمع دوم و چهارم کمی روغن زده میشه ،صبح ها کمی دود سفید هم گهگداری داری معمولا موقع استارت صدای جیغ و و از پشت داشبورد هم صدای شرشر آب داره
سلام خسته نباشید ماشین من پراید 132 مدل 90 هست امپر اب تا دوتا بیشتر بالا نمیاد ولی بخاری قشنگ گرم میکنه میشه یکی بگه مشکل از چیه با ماشین اینور اونور هم زیاد رفتم ولی امپر از دوتا بالاتر نمیاد
سلام.یا ترموستات ایراد داره که اب همیشه توی رادیاتور گردش میکنه یا فشنگی اب خراب شده باید زمانی که خودرو سرده درب رادیاتور باز کنی اگه اب داخلش گردش کنه ترموستاته اگه نه فشنگی اب
با سلام، ال ۹۰ مدل ۹۴ دارم، ماشین خوب و معمولی کار میکنه ولی مدتیه دمای موتور کمتر از حالت معمول نشون میده، البته گاهی درست نشون میده ولی عمدتا پایین هست، مشکل گرمای بخاری ندارم، با توجه به اینکه تو عملکرد خودرو مشکلی پیش نیومده نیازه که برم تعمیرگاه؟؟
سلام وقت بخیر خودرو بنده یک عدد پژو ۲۰۶ sd مدل ۹۵ هست که از ابتدای زمستان با مشکلی عجیب مواجه شد به اینصورت که در ابتدای صبح که ماشین سرد هست و بار اول استارت میخورد بعد از طی مسیری حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه ناگهان چراغ چک خودرو روشن میشه و فن دور تند شروع به کار میکنه. در این حالت باید من ماشین رو خاموش و سپس روشن کنم تا فن قطع شده و به حالت اولیه برگرده.جالب اینجاست و وقتی ماشین گرم هست این اتفاق نمیوفته. مهره آب سا همان سنسور دمای آب + سوکت تعویض کردم . برنامه جدید نصب کردم و حتی مسیر برق سوکت رو به ECU جدا کردم اما مشکلم حل نشده. با توجه به اینکه مشکل دائمی نیست و چراغ چک هم بهد از ۳بار روشن و خاموش کردن ماشین خاموش میشه آیا احتمال داره از ECU باشه یا شما احتمال دیگه ای میدید. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
سلام،دوست عزیز دقیقا خودروی من هم اس دی هستش مدل ۹۸،همین مشکل پیش اومده چی کار کنم
سلام دو سال قبل من هم همین مشکل رو برای 405 داشتم برنامه ایسیو زد و کلی تست و... مشکل حل نشد و آخر پیشنهاد دادن سیمکشی قسمت موتور رو تعمیر کنم و کل سیمکشی رو باتریساز عوض کرد و مشکلم حل شد. اگه وضعیت سیمکشی ماشینت وضعش خرابه یه مشورتی با باتریساز بکن.
واتر پمپ
مشکل سیم پیچی فن ، خطای فشنگی آب یا همون مهره فن به همراه داره
مشکل از اجناس بنجوله عادیه،منم ۲۰۶ دارم صبح ها تا ماشین به درجه ی کافی نرسه و حرکت کنم به سمت اتوبان با همین داستانا رو به رو میشم
گاهی اوقات یعنی مثل مشکلی ک پارسال برام پیش اومد از مسدود بودن رادیات بود کمپرس داشت،
چک کردن کاتالیزوری ک شدیدا آغشته به کربن است+سنسور اکسیژن دوم یادت نره
پراید مدل۹۰تصادف کرده بعد از صافکاری و سوار کردن داشبورد وقتی سوئیج میچرخونی آمپرش که دیچیتالیه بالا میاد اما به محض روشن شدن ماشین آمپرش میپره
ممنون میشم راهنمائی بکنید.
سلام
مشکل من اینه که نشانگر اب خطا نشون میده بیشتر از حد نشون میده ۴ تا فشنگی اب فشنگی فن عوض کردم رادیاتم رو شستم کابل منفی کشیدم ولی هنوز مشکلم رفع نشده ممنون میشم کمکم کنید
سلام وقتتون بخیر من پرایدم مدل ۹۶ هست ترموستاتم خراب شد ۸۲ بود ۷۵ انداختم بعد اون تو سرما همیشه تغییر میکرد الان ک تابستونه معمولا حد وسط میاد دلی کولر میگیرم دو درجه کم میشه و کولرو خاموش می کنم حد وسط میمونه بیشتر در حال گردشه با این توجه که ماشینم باهاش کار می کنم معمولا حد وسط تا دو خط کم میشه بنظرتون باید چیکار کنم واقعا آزارم میده
حرارت ماشین وقتی درون شهری) بایینن نمیاد ولی بیرون میاد بایین علت چیست
باسلام بچه ها تورو خدا خواهش میکنم یکی منو راهنمایی کنه چندروزه امپر آب ماشینم ازخط وسط رد میشه وروی خط بعداز وسط فن میزنه کروی خط وط فن خاموش میکنه همه کارکردم واش سرسیلندر عوض کردم فشنگی کوچیک وبزرگ روهمزمان عوض کردم سیلندر ماشین رو کف تراش کردم بهم گفتن رادیاتورم روسوب گرفته اونم دادم سیخ زدن به خدا به پیغمبر قسمتون میدم یکی منو راهنمایی کنه دیگه نه اعصاب برام مونده نه پولی که بخوام خرج کنم فسمتون میدم راهنماییم کنید نوکر همتون هم هستم
واتر پمپ چک کن
دردت بجونم اخه کف تراش کردن خودش باعث بیشتر داغ شدن موتور میشه.بیشتر این ایرادات یا اتصال کوتاه بودن در قسمت ارسال دیتا از سنسور به ایسیو هستش یا کمبود اتصال منفی از سنسور سبز به پشت کیلومتر
سلام خسته نباشی ۲۰۶ تی یو فایو مدل ۸۴ ماشین که یخورده کار میکنه داغ میشه یهو ریپ میزنه خاموش میشه امپر اب میوفته باید سر باطری رو ورداری یا با اون سیم های بورد ور بری بیاره میگن مشکل از برد هم نیست کسی میدونه چیه ممنون میشم راهنمایی کنید
من که کلا به جای آب ضدیخ ریختم درست شد نه مشکل از واشر بود نه ترموستات
احتمال زیاد واترپمپ خوب عمل نمیکنه درب رادیات درحالت روشن چرخ اب ببین داری
سلام .من سمند ای آف سون دارم وقتی درجا کار میکنه آمپر حرکت میکنه بخاری هم گرما میده ولی وقتی حرکت میکنم تو خیابون امپرم میاد پایین بخاری هم سرد میشه ممنون میشم راهنمای کنید
سلام رادیاتور بخاری باید عوض بشه
سلام ترموستات عمل نمیکنه بندازین داخل کاسه اب ببیند رو حرارت بایدبازبشه بعدسرد شدن بسته
ترموستات بازه
سلام.سمند ال ایکس دارم.مدتی است که امپر اب پایین میاد و بخاری باد سرد میده.گاهی وقتا امپر میاد بالا و باد بخاری گرم میشه.ولی در طول مسیر امپر میاد پایین و باد بخاری سرد میشه.مکانیک گفت لوله های رادیاتور نگرفته و فن هم سالمه.چون اولش بالا میره و داغه بعدش میاد پایین و سرد میشه.سه ساله دست به ماشین نزدم چون باهاش جایی نمیرم.ممنون میشم راهنمایی کنید
سلام دوست گرامی ترموستات احتمالا باز هستش کلا باز کن وبا اب گرم تستش کن ببین مشکل نداره
سلام خسته نباشید من ماشینم تیبا ۲هستش هوا سرد شد آمپر آب ماشین در حالت ایست تا وسط بالامیاد تو حرکت کلا میوفته پایین امروز در موتور رو باز کردم داخل در موتور شیری رنگ شده بود لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم ماشین من یک سال کارکرده مرسی
مال سرد وگرمیه مشکلی نیست فول روغن ببین قاطی داره مثل اون
سلام
من رنو ساندرو استپ وی دارم مدل 97. حین حرکت آمپر آب بالا و پایین میره. ولی بخاری کار میکنه. آیا مشکلی پیش اومده به نظرتون؟؟؟ لطفا راهنمایی بفرمایید.
با سلام
تغییر درجه آمپر آب در زمان حرکت تا مقدار کمی طبیعی است. ولی اگر مقدار تغییر زیاد است، باید برای بررسی مشکل به تعمیرگاه مراجعه کنید
سلام من پراید مدل 98 دارم آمپر آب وقتی بخاری رو روشن میکنم درجش یکی یکی کم میشه و در آخر هیچ خانه ای روشن نمیمونه ولی وقتی بخار رو خاموش میکنم آمپر آب میاد بالا همون وسط میمونه یا یک خانه کم میکنه علتش چی میتونه باشه
سلام ماشینم سمند ای اف سون چندوقت قبل آمپرآبم بالانمی اومد سوکت وسنسوراب عوض کردم بازم درست نشدالان بع روشن کردن ماشینوگرم شدنش دوسه بارخاموش روشنش میکنم تا درجه بیادبالا بهم گفتن از آمپر ابه کچلی کرده چرخدندش ولی یبارهواگیری کرده بودم درست شده بود به نظرتون ایراد ازچیه باتشکر
سلام و عرض ادب. تیبا مدل 93 دارم که هنگام باز کردن سوییچ و قبل از استارت در صورتی که ماشین سرد باشد آمپر آب بالا نمی آید ولی در زمانی که ماشین استفاده کنم و هنگام باز کردن سوییچ و قبل از استارت آمپر آب بالا می آید. مشکل در کجاست؟ متشکرم
این طبیعیه.به محض باز کردن سوییچ و قبل از استارت اگه خودرو گرم باشه امپر میاد بالا. اگه سرد باشه نه
سلام
بخاری ماشین گرم گرم.
اب کم نمیکنه.
ولی امپر تکون نمیخوره.یهو اینطوری شد.
لطفا راهنمایی کنید.
من با اینکه زد یخ داشت ماشینم-یخ زده بود.و خبر نداشتم..طبق معمول ماشین رو روشن کردم و گذاشتم تا درجا کار کنه تا گرم بشه .ولی 15 دقیقه روشن بود امپر بالا نرفت.و یهو دود ابی بیرون زد از اگزوز ماشین.که خاموش کردم و فهمیدم رادیاتور یخ زده و اب جوش ریختم باز شد و باز روشن کردم اب در گردش بود ولی امپر بالا نمی رفت.بازم روشن گذاشتم تا امپر بره بالا که یهو تق تق ای از موتور در امد و خاموشش کردم و....حالا واشر و یاتان و میلنگ و هرچی که بگی فک کنم خراب شده ماشینم هم 1 ماه بود تعمیر اساسی برده بودم حالا دوباره باید برم خرج کنم
سلام من یه پژو 2000!دارم ک واشر عوض کردم ترموساتم عوض کردم رله فنم عوض کردم فشنگی ابم عوض کردم ماشینو ک روشن میکنم صب 5دیقه ای امپر میره رو 90 100 ولی رادیات خنک خنک. پیش رادیات سازم زفتم میگ گردش داره اب قشنگ از اونور شلنگای ابم عوض کردم میشه از خود صفحه کلیومتر باش
سلام ماشین رو به تعمیر کار کیلومتر شمار ببرید تا باز و تست نمایید .با توجه به توضیحاتی که فرمودید .
سلام
ماشین من ۲۰۶ تیپ ۶ چندین بار چراغ استوپ روشن شد و آمپر تا ته رد کرد و وقتی سرعت پایین آوردم یا خاموش کردم یا استوپ خاموش شد امپر برگشت و حالا همون اتفاق افتاد و بعد آمپر از ۷۰ بالاتر نرفت و جوش اورد بردم نشون دادم همه چی سالم بود درجا کار کرد آمپر از ۷۰ بالاتر نمیره نه رسوب توی در روغن بود نه آب روغن قاطی کرده میگن باید موتور باز بشه سر سیلندر چک بشه آب توی موتور نمیچرخه به خاطر همون آمپر به حد نصاب نمیرسه که فن روشن بشه نظر شما چی هست؟
سلام من پژو دارم
یه روز صبح که هوا خیلی سرد بود توی جاده بیرون شهر چراغ آمپر روشن شد بدون اینکه درجه اش بالا بره
روی حرف C چراغش روشن شد نمیدونستم چه کنم تا یکی کمکم کرد یه نایلون گذاشت جلو ورودی هوای زیر کاپوت
میخوام بدونم علتش چی بود؟
سلام خسته نباشید من نیسان زامیاد دارم آمپر آبش میره بالا .. ترمستارت بر آوردم ..واتر پمپ عوض کردم ... رادیاتور هم گیر بود سیخ زدم همه کارا کردم ولی بازم ماشین داغ میکنه در ضمن آب روغن هم قاطی کرده بود ک درس کردم
سلام .وخسته نباشید ماشین من سمند 83 مشکلم اینه که امپر اب 80 نشون میده ولی چراغ امپر روشن میشه وسخن کو هشدا بالا بودن اب میکه البته فن های ماشین هم هردو سالمند. وکار میکردن امروز نگهانی این طور شده ترمستتات هم 8ماه عوض شده .ممنون میشم راهنمای کنید
سلام من پراید مدل ۸۲ کاربراتوری دارم داخل شهر مشکلی نداره امپر پایینه ولی داخل جاده توی سرعت بالا ماشین جوش میاره مشکل چیه؟
سلام
ماشینم پژو پارس هستش
ماشین زیر بار کولر میره تو جاده امپر اب خیلی بالا میره میرسه یکی به اخر همه چیز هم عوض کردم ولی درست نمیشه چکار کنم؟
آمپرآب ام جی۳۶۰ کجای ماشین قراردارد؟
سلام ماشین من صفر هست تیبا،خیلی زود زود فن روشن میشه و تا فن خاموش کنه خیلی طول میکشه این مشکل داره بنظرتون؟
نه مشکلی نداره چون برای کامپیوتر خودروی شما برنامه ریزی شده که به محض گرمشدن فن شروع به کار کند و تا رسیدن به دمای مطلوب کار کند
تیبا صفر دارم دقیقا ماشین منم همین مشکل رو داره و هیشکی هم نمیتونه بفهمه علتش چیه فشنگی و ترموستات اینا رو عوض کردم ولی درست نشده ش، تنها علتی که میمونه واتر پمپ یا ecu یا واشر ه ،که البته خودم منصرف شدم از درست کردنشون و همونجوری سوارش میشم.
سلام دوستان پراید 77 کاربرات دارم چند روزه یه مشکل درست شده، به هر میکانیک، باطری ساز نشون دادم ۱ماه میشه، آمپر آب میره میچسبه به آخر، ولی ماشین داغ نمیکنه یعنی در رادیاتو باز میکنم اصلا جوش نیست، درضمن، گردشه آب خوبه، فشنگی عوض کردم، ترموستاتم برداشتم یعنی بدونه ترموستاده،دیگه نمیدونم چیکار کنم، هیچی سر در نمیاره مشکل کجاس😔😔😔
سلام
پژو پارس ۹۷ xu7 دارم
واشیر سرسیلند عوض کردم
اما بعدش دمای ecuبا دمای امپر اب یکسان نیست و ظاهرا آمپرکاذب نشون میده. سنسورا و ترموستات رو هم عوض کردم اما درست نشد. دمای اب ecu حدود ۸۰ ولی آمپر ۹۳-۹۵ نشون میده
ممنون میشم راهنمایی کنید
سلام من پراید141مدل 85دارم امپر اب میاد تا نصفه فن کار میکنه اماتو حرکت امپر وسط میمونه اما درجا سریع فن خاموش میکنه.ترموسات باز کردم فشنگی عوض کردم واشر سرسلندر عوض کردم رادیات نو انداختم اگزوز باز کردم لوله ها و جنت ها نو انداختم .خواهشا یکی راهنمایی کنه .اعصاب ندارم دیگه
سلام خسته نباشید
من آمپر آب از خط وسط رد میشه وقتی هم که کولر میزنم امپرم خیلی میره بالا
موتور فن عوض کردم
موتورو واشر عوض کردم
ترموستات عوض کردم
رادیات شستشو و سیخ زدم
رله فن ها همشو عوض کردم
واتر پمپ سالمه دیگه نمیدونم ایرادش
گاز کولر زدم و غیره
چیه راهنمایی کنید ممنون میشم
اتصال منفی ضعیف ....یه کابل جدا تهیه کن بزن سر منفی باطری سر دیگش رو پیچ کن یه جایی روی بدنه البته مشروط به اینکه موتور سالم باشه
شیلنگ ها را چک کن
سلام مزدا ۳ قدیم مدل ۸۶ دارم معمولا آمپر حرارت در وسط قرار داره و گاهی موتور داغ میشه تا ۱۰۵ درجه (توسط باطری ساز درجه گذاشته شده) ولی فن عمل نکرده و گاهی هم فن روشن شده ولی قطع نمیشه تا باطری خالی میشه لطفا راهنمایی فرمایید
سلام
ماشین سمند دوگانه کلاس ۱۶ ef7دارم
آمپر آب از صفحه کیلومتر کار نمیکنه ودمای محیط بیرون هم نمیاد وفن کار میکنه ترموستات عمل میکنه گاهی وصل میشه کار میکنه بعد قطع شدن کل کیلومتر خاموش میشه انگار ماشین خاموش شده بعد دو یاسه ثانیه بازم کل صفحه کیلومتر روشن میشه به غیر از آمپر آب و دمای محیط بیرون .
هواگیری کن درست میشه
سلام من داشتم پشت رادیاتور سیم کشی ماشین دست میزدم ی دفعه آمپر آب پشت کیلومتر خوابید تمام کپسولارو چک کردم فیوز چک کردم فن میزنه هم کند هم تند لطفا ی راهنمایی کنید فقط آمپر بالا نمیره
سلام من خودرو ساینا دارم آمپر آب به حالت طبیعی کار میکنه ولی تا بخاری رو روشن میکنم ظرف دو سه دقیقه آمپر آب کاملا پایین میاد و بخاری گرمای ضعیف داره
سلام ماشینم پژو هستش و درب روغن رو نگاه کردم کفی شده بود ولی آمپر آب متعادله و قبلا که واشر سوزونده بود آمپر آب خیلی بالا میرفتو تا نزدیکای قرمزم میرسید ولی الان نه متعادله ممکنه هواگیری بخواد یا واشر زده باز؟
از مطلبی که نوشتین خوشم اومد امیدوارم این اینترنت رو از ما نگیرن. من خودم به شخصه همه کاراو اینترنتی انجام میدم. هر چیزی که میخوامو اینجا پیدا می کنم و سایت هایی مثل سایت شما با ارائه مطلبای بدرد بخور دارن بهمون کمک میکنن که کارمون سریع تر راه بیفته. حتی دیدم واسه لوله بازکنی برچسب دیگه نیازی نمیشه و با 2 تا کلیک ساده میشه چاه بازکن پیدا کرد! دم شما صاحبای سایت گرم که انقدر کارمون رو راحت کردین.
سلام خسته نباشید من ی پراید مدل ۹۶ دارم آمپر آبم اصن بالا نمیاد اصن تو صفحه نمیاد یکساعتم دور بزنی ی دونه میاد سریع میره فشنگی ابشو عوض کردم همون لحظه خوب بود درست شد اونم فقط برا یساعت بعدش باز خراب شد اصن آمپر تو صحفه نشون نمیده مشکل از چی میشه ؟
سلام ماشین بنده ۲۰۶ v8 هست درحال حرکت آمپر آب تکون نمیخوره تو پایین هست ولی درحالت درجا تا وسط میاد و فن شروع به کار میکنه وقتی هم حرکت کنم آمپر میاد پایین و گرمای بخاری کم میشه لطفا راهنمایی کنید.
سلام.من یه آردی انژکتوری دارم.مشکل من اینه که آمپر اب یهو قطع میشه چند روز قطعه یهو خود به خود وصل میشه فشنگی آب هم عوض کردم اصلا جواب نداد با فشنگی جدید آمپر ۱۰۰ درجه رو نشون میده .۳ تا فشنگی آب عوض کردم.همه بالا نشون میداد فقط فشنگی قدیم خودمم درست نشون میده که اونم قطع میشه یهو
ممنون میشم راهنمایی کنید
۱_ ایا شلنگ قمقمه به رادیاتور سالمه
۲_درب قمقمه یک واش پلاستیکی در که یک سوراخ در وشر هست که این سوراخ باید خلاف جهت شلنگ به رادیاتور باشد. اگر نباشد اب به سمت رادیاتور برنمیگردد.
با سلام ، من پراید 132 مدل 89 دارم ، چند روزیه که من هر روز صبح میرم مکانیک یا دینام ساز کلی هزینه کردم تو این گرونی ولی ماشین خوب نمیشه 3 بار پشت سر هم در طول سه روز ترموستات عوض کردم ، درب رادیات هم عوض کردم ، مشکل من اینه که رادیاتم آب کم میکنه میره تو قمقمه ، ماشین هم داغ نمیکنه ، فقط آب داخل رادیات میره تو قمقمه ، دیگه اصل قل قل هم نداره که بگی جوش میاد ، قمقمه رو پر میکنه فقط، واضحتر بگم که آب از قمقمه به رادیاتور نمیره
درب قمقمه واشر پلاستیکی دارد که یک سوراخ در ان وجود دارد سوراخ باید خلاف جهت شلنگ به سمت رادیاتور باشد.
سلام وقت بخیرمن میتسوبیشی لنسرمدل۷۲ دارم تابستان که هواگرم میشه وتوترافیک میمونم آب رادیات میره توقمقمه وقل قل میکنه ومیره سمت جوش آوردن که بعدش میرم آب میریزم رو رادیات ویذره خنکمیشه آب قمقمه ومیکشه تورادیات وقمقمه خالی میشه که باید آب بریزم توقمقمه،بعدآمپر آبم پرش داره کسی اگه میدونه مشکل چیه ممنون میشم راهنمایی کنه
سلام من سمند مدل ۸۴ دارم ماشین رو گازی کردم ال پی جی
صبح اومدم آب رو چک منم بشدت آب رد بیرون اما آب بوی گاز میداد مکانیک گفت ریگلاتورت گاز رو تو آب قاطی میکنه
منم کلان سیر گاز رو بستم
داخل رادیاتور رو هم هوا گیری کردم
ماشین رو روشن کردم برای چند دقیقه
در رادیاتور باز کردم آب جوش نبود اما باز با فشار زد بیرون
علت چیه راهنمایی کنید ممنون
عزیزم کاسنمد سر میلنگت خرابه عوض کن درستپ میشه
سلام من یه وانت دارم ترموستات نداره هرچی درجا کار میکنه امپر اب بالا نمیاد سر سیلندشم تاز باز کردم مشکل نداره رادیاتور دست میزنم گرمه داغ نمیشه اصلا آبش
احتمالا واتر پمپت ایراد داره ابک خوب نمی چرخونه
پژو ۴۰۵ دارم که بیرون شهر ، چراغ اب و استپ روشن میشه و آمپر بالا نمیاد ، ترموستات هم نگاه کردم نداشت، علتش چی میتونه باشه، یه سوال دیگه اینکه، یکی دو روزه موتور وقتی گرم میشه ، خیلی گاز میخوره ، وقتی خلاص میکنم و بدون حرکت هم گاز بیشتر میخوره ،
ممنون میشم علت این دو مورد رو بگید
با سلام
گاز خوردن موتور میتواند به دلیل خرابی سوکت دریچه گاز یا خرابی سنسور دریچه گاز یا خرابی سوکت استپر یا خود استپر موتور باشد.
فقط دریچه گازت مشکل داره خوب بسته نمیشه هوا اضافه وارد محفظه احتراق میشه ..سوکت فشنگی روغنتم سفتش کن درست میشه
سلام پراید۸۹دوگانه شرکت دارم امپرش نرسیده به وسط فن شروع به کارمیکنه ولی باوجود اینکه فن کارمیکنه امپربازم بالا میره.فن که خاموش میشه امپرمیاد وسط.سوئیچ رو که بازوبسته میکنم امپر میاد روی خط اول
ضمنا اینم بگم هر دوتا فشنگی ها باسوکت هاشونو عوض کردم.ترموستات رو عوض کردم.رله فن ها رو عوض کردم.واترپمپ روهم عوض کردم ورادیاتور روهم سیخ زدم.متاسفانه مشکل حل نشده پیش هرتعمیرکاری که میرم یه چیز میگه بخدا دیگه پیرم کرده خدا وکیلی هرکی میتونه راهنمایی کنه
🙏🙏🙏🙏🙏
باتشکر
دوست عزیز شما حتما امپر درجه ابت مشکل داره یه سر برو پیش باطری ساز
سلام
دوستان ماشین بنده ساینا هست مدل 94
از سال گذشته در هوای سرد وقتی ماشین رو روشن میکنم و حرکت میکنم، آمپر آب درجه معمولی رو نشون میده و اوکی هست
ولی به محض روشن کردن بخاری ، آمپر آب میفته پایین و کم میشه بخاری هم مثل سابق خوب باد گرم نمیزنه....
آیا دوستان میدونن مشکل از چیه؟؟
رادیاتور بخاری یا فن...؟
کلید A/C کولر حتماً روشنه خاموشش کن زیرا کولر روشن فن رادیاتور را در هر حالتی روشن میکنه و باعث افت دما میشه
سلام وقت بخیر
پژو ۴۰۵ تو جاده دارم میرم یا داخل شهر حالت عادیه دمای اب و نشون میده ولی وقتی هوا سرد میشه مخصوصا تو جاده و سرازیری دمای اب میاد پایینه پایین چراغ امپر و استپ ماشین روشن میشه ؟ایا مشکل خاصی وجود داره ؟ ممنون میشم راهنمایی کنین🌹
قابل توجه تمام عزیزانی که با کم بودن آمپر آب خودروشون به هر دلیل مشکل دارند .بیشترین علت خرابی ترموستات بصورت بسته نشدن کامل هست که به علت بی کیفیتی سیال منبسط شونده مغزی ترموستات خصوصا در ترموستات های چینی و ایرانی درجه دو زیاد داریم .ضمنا ترموستات های زیر ۷۴ درجه هم کلا در زمستان بسته نمیشن .خصوصا بارادیاتور نو وباکیفیت مشکل بیشتر میشه !!
ترموستات مشکل داره
سلام امپر اب ماشینم نوسان داره بالا پایین میشه با چشم مشخصه کاملا ماشین ۴۰۵ ممنون اساتید راهنمایی کنید
سلام ماشین من پژو پارس ساله که در حین سرعت امپر اب پایین میاد در حد کاملا خنک در صورتی که بخاری کاملا گرما میدهد ولی در حالت توقف یا ترافیک امپر بالا میاید خیلی فوری.
ممنون میشم راهنمایی کنید
سلام دوستان من یه پراید 83 دارم امروز آمپر آب بالا نیومد بردم تعمیر گاه کفت سنسور آمپر آب و عوض کن عوض کردم بازم درست نشد البته چراغ چک خاموش شد حتی
سیم سنسور رو هم یکسره کرد بازم آمپر بالا نیومد راهنمایی کنین ممنونم
درود بر شما.ببخشید من 206 تیپ پنج دارم.مدتی است پس از روشن کردن و حرکت ، آمپر آب بالا نمیاد مخصوصا در روزهای سرد مثلا امروز در دمای منفی چهار از کرج تا اشتهارد آمپر تکون نخورد اما بخاری باد گرم داشت و عادی بود.لکن در برگشت که هوا گرمتر بود و بالای صفر بعداز کمی از حرکت عادی آمپر بالا اومد.به نظرم یا گیر ترموستات هست یا فشنگی.دوستان متخصص اگر ممکنه بیشتر راهنمایی کنید .سپاس
سلام. هوا سرده و داخل موتور تو محفظه روغن رطوبت جذب میشه این موارد رو چک کنید درب موتور درب روغن ریز رو بررسی کنید که آیا واشر پلاستیکی دارد یا نه اگر بعد از تعویض ترموستات همچنان مشکل رطوبت در موتور و آن سفید یا لکه های ژله ای سفید وجود داره درب ترموستات نیز باعث عوض بشه چون در کنار ترموستات نشتی کرده و وارد رادیاتور میشه میتونید این موضوع را بررسی روشن کردن موتور و نگاه کردن درب رادیاتور و درب رادیاتور باز کنید و ببینید قبل از فن زدن آیا آب وارد رادیاتور میشه یا نه
سلام. هوا سرده و داخل موتور تو محفظه روغن رطوبت جذب میشه این موارد رو چک کنید درب موتور درب روغن ریز رو بررسی کنید که آیا واشر لاستیکی دارد یا نه اگر بعد از تعویض ترموستات همچنان مشکل رطوبت در موتور و آن سفیدک یا لکه های ژله ای سفید وجود داره درب ترموستات نیز باید عوض بشه چون در کنار ترموستات نشتی کرده و وارد رادیاتور میشه میتونید این موضوع را با روشن کردن موتور و نگاه کردن درب رادیاتور و درب رادیاتور باز کنید و ببینید قبل از فن زدن آیا آب وارد رادیاتور میشه یا نه این مورد برای پرایدی که موقع حرکت آمپر بالا نمی آید اما در حالت ایستاده مدتی طول میکشد تا بالا بیاید. و اینکه دوستی گفته من میکانیکم و آب روغن قاطی کرده یکی از دلایل نفوذ آب از لای واشر می تواند سرد کار کردن موتور باشد زمانی که موتور به حالت دمای ایده آل می رسد این نشتی نیز برطرف میشود. همین شما میکانیک های تعویض کار پدرمون رو درآوردین
با سلام
ماشین بنده پژو 405 مدل 95 دوگانه سوز میباشد وقتی کولر روشن کنم امپر اب از وسط پایین نمی آید وقتی حرکت کنم سرعت پایین میاد ولی در حال ایستادن یک جا آمپر از وسط نه پایین نه بالا می رود نزدیک نیم ساعت
همه کار کردم شستشو رادیاتور تعویض ترموستات بدون تورمستات تنظیم دور فن تند 90 کند 80 میشم راهنمایی کنید
بنده از شهرستان سیستان و بلوچستان شهرستان ایرانشهر فنوج دمای هوا شهر ما 37
سلام ماشین من ۴۰۵ مدل ۸۲ فن هایماشین رو مدل بالایی کردم یعنی به جای اینکه از یونیت دستور بگیره یکسره از ای سی یو دستور میگیره
ماشین من سر سیلندرش تعمیر شده واتر پمپ و رادیات ها نو فشنگی ها نو ترموستات نو هستن اما ماشین تو حرکت دما از ۹۰ پایین تر نمیاد و فن ها یکس ره کار میکنه لطفا کسی اگه راجب این موضوع میتونه بهم کمک کنه بگه
حتی آمپر کیلومترو رو هم دادم چک کردن
درود خدا بر همه شما...جسارتن پژو پارس دارم...کولر که روشن میکنم آمپر آب بالا میاد...ازوسط هم میگذره.مجبور میشم خاموش کنم...اتصال بدنه دادم...ترموستات ورداشتم..فن دوران کار میکند...ممنون اگه نظری داشته باشید ارائه کنید
باسلام
۲۰۶ اس دی دارم سال ۹۹ کم کار کرده
مشکل اینکه که اب رادیاتور خالی میکنه و در عین حال آمپر اب ماشین پایین هست ، علت چییست؟
اگر درب موتور سفیدک داشت واشر سرسیلندر سوخته و علت آن تعویض نکردن ترموستات و نداشتن آب رادیاتور و یا قفل شدن همان ترموستات میشه
سلام من یه پرایددوگانه مدل ۸۶ دارم.یه مدته بعدازحرکت دراول صبح،امپر تاخط اول بالا میاد،یه مقدارکه گازمیدم یه دفعه امپرمیخوابه،.اگه توقف کنم بعداز ۵-۶دقیقه میاد بین خط اول و وسط،فن میکنه.همه قطعات مربوط روهم عوض کردم .ترموستات فشنگی اب ،فشنگی فن.خواهشا راهنمایی بفرمایید ،بخاری سرده .ممنون
سلام
من یه هاچبک ۸۰ دارم دمای آب توی کیلومترم خیلی بالاس ولی هیچ علائمی از جوش آوردن نیست و هرجا بردم میگه گردش آب خوبی داری فن به موقع میزنه و همچی میزونه ولی تو صفحه کیلومتر بالاس به وسط هم نمیرسه کلن بالاس یکم میاد پایین باز بالا مشکل از چی میتونه باشه رادیات نمیدونم همه چی تعمیرو نو
سلام میشه کسی بگه مشکلش چیه بخدا کلافه شدم پراید انژکتور ۸۳دارم امپر اب وقتی تازه روشن میکنی کار میکنه بعد تورا کم کم میاد پایین دوباره یجای وایستی خاموش کنی دوباره حرکت کنی شروع بکار میکنه دوباره قطع میشه قشنگی اب حوض کردم درست نشد ممنون میشم کسی راهنمایی کنه
سلام وقتتون بخیر
من یک تیبا ١ مدل ١٣٩٠ دارم
تا الان حدود ۴ بار ترموستات عوض کردم ولی بازم دمای آبم در زمستان خوب بالا نمیمونه
مخصوصا وقتی ماشین در حرکت باشه با سرعت بالا کاملا آمپر آب میچسبه کف و بخاری هم سرد سرد میشه
ممنون میشم راهنماییم کنین