یکی از مشکلاتی که ممکن است در خودرو مشاهده شود، عدم بالا آمدن آمپر آب خودرو تا دمای متوسط و بهینه است. این مشکل علاوه بر اینکه ممکن است در عملکرد موتور خودرو مشکلاتی را به همراه داشته باشد، باعث گرم نکردن کافی بخاری در زمستان نیز می‌شود.

آمپر آب ماشین

در ادامه فهرست برخی علت‌ها که ممکن است باعث شوند این مشکل رخ دهد را بررسی می‌کنیم:

۱- بررسی وضعیت گرمای بخاری

ابتدا بررسی کنید که آیا بخاری خودرو هوای گرم تولید می‌کند یا نه. اگر هوای بخاری گرم باشد ولی دمای آمپر آب پایین است به دو علت ممکن است این اتفاق رخ دهد.

  1. خراب بودن فشنگی آب و عدم نمایش صحیح دمای آب در داشبورد.
  2. مسدود شدن جریان گردش آب در موتور و رادیاتور که بسیار خطرناک است.

در حالت دوم که حالتی خطرناک است، به دلایل مختلف از جمله خرابی واترپمپ خودرو، ایجاد رسوب، ورود هوا به آب خودرو یا علت‌های دیگر، آب در مسیر خود گردش نمی‌کند و دمای بخشی از آب بسیار بالا و دمای بخشی دیگر پایین است. در این حالت هر چه سریع‌تر می‌بایست به تعمیرکار مراجعه کنید تا از آسیب به موتور خودرو جلوگیری شود.

۲- بررسی وضعیت ترموستات خودرو

اگر فن رادیاتور خودرو در زمان خنک بودن نیز مشغول به کار است، به احتمال زیاد ترموستات با مشکل مواجه شده است. ممکن است ترموستات نیاز به تعویض داشته باشد یا ممکن است ایجاد رسوب در ترموستات مانع عملکرد صحیح آن شده باشد.

۳- بررسی وضعیت ECU در خودروهای مدرن

در برخی خودروهای مدرن ممکن است کنترل دمای موتور بر عهده ECU باشد. در این نوع خودروها ممکن است مشکلی در عملکرد کامپیوتر یا ECU خودرو وجود داشته باشد که می‌بایست توسط متخصصین بررسی شود.

 

 

26 نظر در مورد «علت بالا نیامدن آمپر آب خودرو»

  • حسین می‌گوید:

    با سلام
    ماشین بنده پراید مدل 96 میباشد وقتی روشن میکنیم در داخل شهر در حرکت هستم امپر اب مشکلی ندارد ولی بیرون از شهر مدتی است امپر اب بالا نمیاد نهایت یه خونه روشن میشه. خدمت شما عرض کنم در موتور باز کردم داخل درب موتور سفید شده بودممنون میشم راهنمایی کنید

  • محسن می‌گوید:

    سلام من اردی دارم رادیاتورم خراب شده بود اب نمیچرخید درستش کردم ترموستاتم عوض کردم ولی آمپر بالا نمیاد. بخاری هم سرده

    • سلام پراید 131 مدل نود دارم آمپر آب تکون نمیخوره ترموستات وفشنگی آب را عوض کردم ولی مشکل پابرجاست لطفا راهنمایی کنید. ممنون

  • حسن حاتمی می‌گوید:

    سلام و خدا قوت. تا چند روز پیش که آمپر خیلی زود میرسید وسط که مشکلش کمی آب بود و ضد یخ ریختم. ظمنا گرم هم نمیکرد. ولی الان تقریبا گرم میکنه ولی امپر از سر جاش تکون نمیخوره. ماشین دوو اسپرو هست. لطفا راهنمائیم کنید.

  • مرتضی می‌گوید:

    با سلام خسته نباشید ماشین من تیبا ست یه چند وقتیه که سرد تر شده تو جاده بخاری خیلی خوب گرم میکنه ولی امپر اصلا بالا نمیاد ولی تو شهر یه ذره میاد بالا چه مشکلی داره

    • سلام ماشین منم دقیقا همین طوره تیبا هم هست تو سرعت بالا آمپر میچسبه پایین بردم گفتن احتمالا برا سرمای زیاده شما چیکار کردین

  • علیرضا می‌گوید:

    باسلام خودرو بنده پارس مدل 85است ووقتی خریدمش شلنگ رادیات که به ترموستات وصله کمی باد کرده بود حتی تعمیرگاه بردم تا ببینم مشکل واشر سرسیلندر داره یانه والبته مشکلی نبود تا اینکه امروز ناگهانی آمپر آب صفر شد چراغ استوپ روشن شد چراغ آمپر آبمم روشن شد دمای آب سرد شده بود ولی فن کار میکرد گفتن ترموستاتت قفل کرده عوضش کردم مشکل حل شد اما میگن شلنگت باد کرده واشر سوزوندی لطفا راهنمایی کنید

  • سلام
    پراید انژکتور مدل۸۴ دارم
    برای ردیابی سیم از سر آمپر آب تا عقربه آمپرآب هر دو رو جدا کردیم به وسیله یک مثبت و منفی خواستیم سیم مربوط به آمپرآب را پیدا کنیم،که بعد از وصل کردن برق، سیم پیدا شد اما مشکلی بوجود آمد که دیگر امپراب کار نمیکند،شمع و امپر اب را روی ماشین دیگر امتحان کردیم درست بود
    علت خرابی چیست؟

  • سعید توکلی می‌گوید:

    سلام .اردی دارم امپر اب خطا میزنه .حتی کیلومتر هم عوض کردم .فایده ای نداشت.فشنگی اب فشنگی ترموسات .خودترموسات راهم عوض کردم فایده ای ندارد.سیم اتصال هم اضافه کردم خطامیزنه.چند روزی که نوربالا میذاشتم امپر اب میرفت بالا وقتی نورپایین میذاشتم میامد پایین کسی میداند علت چیه

    • سوکت سنسور آب آردی معمولا سه رشته سیم داره که یکیش مال اتصال بدنه ست به احتمال قوی سیم اتصال بدنه سنسور آب ماشین شما دچار اشکال شده یا قطع شده یا فرسوده و ناکارآمد به یه برقکار حرفه ای نشون بدید و ازش بخواید به سوکت یه اتصال آهن جداگونه بده مشکل حل میشه

    • سلام من هم دقیقا مشکل شمارو دارم اما ماشینم پراید۱۴۱ مدل۹۰هستش که چند وقت پیش شب تو مسیر بوی سوختن سیم احساس کردم توقف کردم نگاه کردم از داخل کیلومتر انگار دود میومد بعداز چند دقیقه دوباره روشن کردم اما استپ بالا روشن نمیشد صبح که نگاه کردم از دسته کلید لامپ تا کنار باتری سیم کلا ذوب کرده بود تا جاهایی که توانستم سیم رو عوض کردم دسته کلید هم عوض کردم لامپ‌ها درست شد اما الان دیگه آمپر دمای آب اصلا بالا نمیاد فقط هر وقت استپ پایین روشن میکنم یه مرتبه آمپر گرما تا آخر می‌ره بالا و بمخض خاموش کردن لامپ دوباره میاد پایین البته فن روشن میشه بخاری هم کار می‌کنه فشنگی ترموستات سنسور آب رو هم عوض کردم اما فایده نداشت پیش هر سیم کشی میبرم جواب درست و حسابی نمی‌دن فقط پاسکاری می کنند

  • علیرضا می‌گوید:

    سلام بنده 206 مدل 87 دارم یک مشکلی جدیدا پیش امده که دمای اب به 90 درجه نزدیک میشه اب جوش میاره و از منبع اب بخار اب میزنه بیرون تا الان هم رادیاتور و منبع اب و درب منبع اب و حتی ترموستات را تعویض کردم و مکانیک هم تست کرده واترپمپ ابش هم سالمه قبل از اینکه به درجه روشن شدن فن برسه بین 85 تا 90 شروع به جوش اوردن و خروج بخار و اب جوش از زیر در منبع اب میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید .

  • سلام خسته نباشید ماشین من پراید 132 مدل 90 هست امپر اب تا دوتا بیشتر بالا نمیاد ولی بخاری قشنگ گرم میکنه میشه یکی بگه مشکل از چیه با ماشین اینور اونور هم زیاد رفتم ولی امپر از دوتا بالاتر نمیاد

    • سلام.یا ترموستات ایراد داره که اب همیشه توی رادیاتور گردش میکنه یا فشنگی اب خراب شده باید زمانی که خودرو سرده درب رادیاتور باز کنی اگه اب داخلش گردش کنه ترموستاته اگه نه فشنگی اب

  • با سلام، ال ۹۰ مدل ۹۴ دارم، ماشین خوب و معمولی کار میکنه ولی مدتیه دمای موتور کمتر از حالت معمول نشون میده، البته گاهی درست نشون میده ولی عمدتا پایین هست، مشکل گرمای بخاری ندارم، با توجه به اینکه تو عملکرد خودرو مشکلی پیش نیومده نیازه که برم تعمیرگاه؟؟

  • پیام نیلویی فر می‌گوید:

    سلام وقت بخیر خودرو بنده یک عدد پژو ۲۰۶ sd مدل ۹۵ هست که از ابتدای زمستان با مشکلی عجیب مواجه شد به اینصورت که در ابتدای صبح که ماشین سرد هست و بار اول استارت میخورد بعد از طی مسیری حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه ناگهان چراغ چک خودرو روشن میشه و فن دور تند شروع به کار میکنه. در این حالت باید من ماشین رو خاموش و سپس روشن کنم تا فن قطع شده و به حالت اولیه برگرده.جالب اینجاست و وقتی ماشین گرم هست این اتفاق نمیوفته. مهره آب سا همان سنسور دمای آب + سوکت تعویض کردم . برنامه جدید نصب کردم و حتی مسیر برق سوکت رو به ECU جدا کردم اما مشکلم حل نشده. با توجه به اینکه مشکل دائمی نیست و چراغ چک هم بهد از ۳بار روشن و خاموش کردن ماشین خاموش میشه آیا احتمال داره از ECU باشه یا شما احتمال دیگه ای میدید. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  • پراید مدل۹۰تصادف کرده بعد از صافکاری و سوار کردن داشبورد وقتی سوئیج میچرخونی آمپرش که دیچیتالیه بالا میاد اما به محض روشن شدن ماشین آمپرش میپره
    ممنون میشم راهنمائی بکنید.

  • علیرضا می‌گوید:

    سلام
    مشکل من اینه که نشانگر اب خطا نشون میده بیشتر از حد نشون میده ۴ تا فشنگی اب فشنگی فن عوض کردم رادیاتم رو شستم کابل منفی کشیدم ولی هنوز مشکلم رفع نشده ممنون میشم کمکم کنید

  • امین می‌گوید:

    سلام وقتتون بخیر من پرایدم مدل ۹۶ هست ترموستاتم خراب شد ۸۲ بود ۷۵ انداختم بعد اون تو سرما همیشه تغییر میکرد الان ک تابستونه معمولا حد وسط میاد دلی کولر میگیرم دو درجه کم میشه و کولرو خاموش می کنم حد وسط میمونه بیشتر در حال گردشه با این توجه که ماشینم باهاش کار می کنم معمولا حد وسط تا دو خط کم میشه بنظرتون باید چیکار کنم واقعا آزارم میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *