کانال‌های تلگرام محلی هستند که می‌توانید به صورت یک طرفه برای مخاطبان خود مطلب ارسال کنید. بر خلاف گروه‌ها، اعضای کانال نمی‌توانند در ارسال مطالب مشارکت داشته باشند.

تلگرام

یک کانال تلگرام می‌تواند توسط چند نفر به صورت همزمان مدیریت شود. همچنین ربات‌های تلگرام می‌توانند به عنوان مدیر کانال معرفی شوند و به صورت خودکار مطالب را در زمان دلخواه به کانال ارسال نمایند.

شیوه ساخت کانال تلگرام در نسخه رومیزی

در نگارش رومیزی( Desktop ) تلگرام، می‌توانید روی منوی همبرگری کلیک کنید و سپس گزینه‌ی New Channel را کلیک نمایید.

در صفحه‌ای که باز می‌شود نام کانال و توضیحات آن را از شما خواهد پرسید. پر کردن نام کانال در این بخش الزامی است. تغییر دادن نام کانال و توضیحات آن در آینده نیز امکان‌پذیر است. پس اگر توضیحات یا نام مناسبی در حال حاضر به ذهنتان نمی‌رسد، به صورت موقتی یک نام تعیین کنید و روی دکمه‌ی CREATE کلیک نمایید.

در مرحله‌ی بعدی نوع کانال را می‌بایست تعیین کنید. کانال‌های Public یا عمومی توسط همه قابل مشاهده هستند و هر کسی می‌تواند در آن‌ها عضو شود. علاوه بر این امکان جستجوی این کانال‌ها توسط کاربران نیز وجود دارد. نوع دیگر کانال Private یا خصوصی است که عضویت در آن آزاد نیست و فقط با استفاده از لینک عضویت یا توسط مدیریت کانال، می‌توانید وارد آن شوید.

گزینه‌ی Link یا پیوند، برای تعیین یک پیوند عمومی برای عضویت یا مشاهده‌ی کانال کاربرد دارد. در کانال‌های خصوصی، لینک عضویت به صورت خودکار تولید می‌شود ولی در کانال‌های عمومی، امکان تعیین یک نشانی اختصاصی برای کانال وجود دارد.

گام پایانی ساختن کانال تلگرام، اضافه کردن اعضا به کانال است. از بین دوستان خود افرادی که فکر می‌کنید به کانال شما علاقمند باشند، را انتخاب کنید به کانال جدید خود بیفزایید. در اضافه کردن دوستان خود به کانال محدودیت‌هایی خواهید داشت و بیش از تعداد مشخصی از دوستان خود را نمی‌توانید مستقیم به کانال اضافه کنید.

شیوه ساخت کانال در نسخه موبایل

بیشتر مراحل ساخت کانال تلگرام در نسخه موبایل به مراحل در نسخه رومیزی شباهت دارد. تنها ممکن است برخی از دکمه‌ها به دلیل فضای کم موبایل در بالای صفحه یا پایین آن به نمایش درآیند.

شیوه‌ی حذف کانال تلگرام

در نسخه‌ی رومیزی، وارد کانال خود شوید و روی دکمه‌ی … که در گوشه‌ی بالایی قرار گرفته کلیک کنید. سپس گزینه‌ی View Channel Info را انتخاب نمایید.

در انتهای صفحه، گزینه‌ی Delete Channel قابل مشاهده است.

در نسخه‌ی موبایل، وارد کانال شوید و روی عنوان آن انگشت بزنید. سپس روی علامت چرخ‌دنده( تنظیمات ) و پس از آن گزینه‌ی Channel info را لمس نمایید. در این بخش علاوه بر اینکه می‌توانید تنظیمات کانال مانند نام و توضیحات و خصوصی و عمومی بودن آن را ویرایش کنید، امکان حذف کانال با گزینه‌ی Delete Channel نیز وجود دارد.

نظر شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *