پس از روشن شدن چراغ هشدار بنزین خودرو، تا مدتی می‌توانید به رانندگی ادامه دهید. مقدار مسافتی که با هر خودرو قابل حرکت است به عوامل متعددی مانند مقدار بنزین باقیمانده در باک، ترافیک مسیر، مقدار مصرف خودرو و سرازیری یا سربالایی بودن مسیر وابسته است.

چراغ بنزین

استاندارد متداولی برای این مسافت وجود ندارد ولی مطابق آمار تهیه شده، مقدار بنزین باقیمانده در باک خودرو به طور متوسط حدود ۹.۸ لیتر است. با احتساب مقدار مصرف متوسط خودرو در ۱۰۰ کیلومتر، اعداد تقریبی زیر برای مسافتی که هر خودرو می‌تواند با مقدار فرضی بنزین باقیمانده در باک به راه خود ادامه دهد، محاسبه شده است.

در جدول زیر فهرست برخی از خودروهای متداول و میزان مصرف شهری آن‌ها و همچنین مقدار مسافتی که می‌توانند با بنزین باقیمانده در باک پس از روشن شدن چراغ هشدار پیمایش کنند، قابل مشاهده است.

نام خودرومصرف شهریمسافت قابل حرکت با بنزین رزرو
پراید۶.۵۱۳۰
پژو 206۸.۹۱۰۹
پژو 405 و پارس۱۲.۸۷۶
سمند۱۱۸۹
رنو ساندرو۹.۴۱۰۴
رنو L90۹۱۰۸
مزدا 3۹.۸۱۰۰
فولکس گل۹.۲۱۰۶
هیوندای ورنا۷.۶۱۲۸
هیوندای آوانته۹.۵۱۰۳
هیوندای توسان۱۰.۲۹۶
سانتافه۱۱.۸۸۳
ریو۶.۹۱۴۲
اپتیما۱۱.۸۸۳
پیکانتو۶.۷۱۴۶
سورنتو۱۳.۱۷۴

در مورد جدول بالا توجه به نکات زیر ضروری است:

  1. مقدار مصرف سوخت خودرو بسته به سرعت و ترافیک، نوع بنزین، وزن خودرو، شرایط آب و هوایی و عوامل دیگر متغیر است و عددهای فوق در شرایط مختلف می‌توانند تفاوت‌های قابل توجهی با واقعیت داشته باشند.
  2. خالی شدن باک خودرو و استفاده از ته‌مانده‌ی بنزین در باک می‌تواند باعث ورود آلودگی‌ها به سیستم سوخت‌رسانی و موتور خودرو شود و بهتر است هیچ وقت اجازه ندهید باک خودرو تا این اندازه خالی شود.
  3. خالی شدن کامل باک باعث می‌شود تا پمپ بنزین خودرو هوا بکشد و علاوه بر خطر سوختن پمپ بنزین، می‌تواند مشکلات پر هزینه‌ای برای خودروی شما ایجاد نماید.
  4. زمان روشن شدن چراغ بنزین بسته به اینکه خودرو در حال حرکت در سربالایی یا سرپایینی باشد یا در سطح صاف در حال حرکت باشد، متفاوت است.
  5. به دلیل استهلاک، ممکن است چراغ سوخت در زمان دقیق روشن نشود و پیش از زمان انتظار، سوخت خودرو به پایان برسد.

یک نظر در مورد «مقدار مسافت قابل پیمایش خودرو پس از روشن شدن چراغ بنزین»

  • مهدی می‌گوید:

    مرسدس بنز جایگاهی در جدول شما نداره حتما دلیل خاصی داشته
    شاید از خوشت نمیاد
    شایدم ماشین های که نوشتی در حدی نبودن که با بنز رقابت کنند.

نظر شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *