خودروهای برقی خیلی زودتر از آنچه شما فکر میکنید وارد دنیای ما انسانها خواهند شد

صنعت خودروسازی چندین سال است که بودجه های هنگفتی را برای تحقیق و توسعه موتورهای برقی اختصاص می دهد . در این بین شرکتهای بزرگی همچون فورد , تویوتا و گروه خودروسازی رنو و نیسان بیش از دیگر شرکتها در این راه قدم برداشته اند . فورد برنامه ای 14 میلیارد دلاری برای توسعه موتورهای برقی خود اختصاص داده و اعلام کرده که اولویت این گروه خودروسازی قطعا موتورها برقی ست .

 

خودروهای برقی آمده‌اند تا بمانند. دلایل متعددی وجود دارد که در مورد آینده خودروهای برقی خوشبین باشیم.برای مواجهه با تهدید تغییرات آب و هوایی، جهان از صنعت خودروسازی می‌خواهد تا هرچه بیشتر بر حمل و نقل با آلایندگی صفر تمرکز کند. دولت‌ها در سراسر جهان در حال وضع قوانین سخت‌گیرانه در خصوص انتشار گاز دی‌اکسید کربن هستند و یک پاسخ اصلی به این امر، توسعه خودروهای برقی است.علاوه بر این خودروهای برقی ماشین‌های ساده‌تری نیز هستند: یک باتری  یک موتور برقی. این خودروها سرویس کمتری احتیاج دارند، نیازی به تعویض روغن ندارند و فوق‌العاده قابل اعتماد هستند.

با بهبود فناوری باتری این خودروها و با توسعه زیرساخت لازم برای شارژ کردن آنها در سراسر جهان، ما در حال نزدیک شدن به نقطه عطفی هستیم که در آن خودروهای برقی جریان اصلی بازار را در دست می‌گیرند. در آینده ای نزدیک ما شاهد عبور و مرور خودروهای برقی خواهیم بود و این نویدی ست برای آسمانی پاک تر و محیط زیستی قابل قبول تر …

نظر شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *