حساب بانکی یا کارت بانکی شما به دلایل مختلفی ممکن است مسدود شود و نتوانید از آن برای جابجایی پول یا پرداخت‌های روزمره استفاده کنید. برای تشخیص علت دقیق مسدود شدن کارت باید به شعبه‌ی بانک مراجعه کنید تا علت مشخص شود و بتوانید مراحل لازم برای رفع مسدودی را به انجام برسانید. علت‌های متداول که باعث رخداد این مشکل می‌شوند در ادامه شرح داده خواهند شد.

کارت بانکی

۱- چند بار وارد کردن رمز اشتباه

کارت‌های بانکی برای جلوگیری از سوء استفاده تعداد مشخصی ورود رمز اشتباه را می‌پذیرند و اگر رمز کارت یا اینترنت بانک را چند بار اشتباه وارد کنید، کارت شما مسدود می‌شود و برای بازگشایی لازم است تا به به شعبه مراجعه کنید.

۲- مشکلات قانونی

به دلایل مختلفی از جمله سوء استفاده از حساب، یا مشکلات قانونی دیگر، ممکن است بانک به طور موقت یا نامحدود، حساب و کارت شما را مسدود کند. برای رفع این مشکل ممکن است لازم باشد تا مدارک قانونی را به بانک ارائه دهید تا دوباره بتوانید از حساب و کارت خود استفاده کنید.

۳- نقص مدارک

در دوره‌های مختلف ممکن است بانک اجازه‌ی فعالیت به حساب‌هایی که مدارک آن‌ها قدیمی یا ناکافی است را ندهد. برای رفع این مشکل باید به شعبه‌ی بانک مراجعه کنید و مدارک جدید یا مورد نیاز را به بانک ارائه نمایید.

۴- راکد ماندن طولانی مدت حساب

بانک‌ها مدت مشخصی برای فعال ماندن حساب‌ها تعیین کرده‌اند. برای مثال ممکن است اگر یک سال با حساب بانکی خود کار نکنید، حساب شما به صورت موقت مسدود شود و لازم باشد برای بازگشایی آن به شعبه مراجعه کنید.

۵- ضمانت وام دیگران

اگر وام یکی از دوستان یا آشنایان را ضمانت کرده باشید و آن‌ها بدهی خود را پرداخت نکرده باشند، بانک ممکن است حساب شما را مسدود کند تا این بدهی تسویه شود.

۶- مسدود شدن به درخواست صاحب حساب

اگر حساب مشترک باشد، ممکن است یکی دیگر از دارندگان حساب درخواست مسدود شدن حساب را به بانک ارسال کرده باشد.

۳ نظر در مورد «علت مسدود شدن حساب یا کارت بانکی چیست ؟»

  • سلام امروز صبح سه از کارت های من از طریق بانک های مورد نظر مسدود شده
    پیام امده شپرده شما به دستور مرجع ذی صلاح /اشخاص ذی سمت مسدودگردید
    میشه راهنمایی کنید

نظر شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *