چند سال است که یک جنبش جهانی برای تشویق شهرنشینان راه افتاده است تا با تشویق مردم به درختکاری، میزان فضای سبز شهرها را زیاد کند. اما سوال این است که در حال حاضر چه شهرهایی در دنیا بیشترین تعداد درخت را دارند؟

برای پی بردن به این موضوع، بهتر است به نتایج تحقیقات صورت گرفته توسط سرویس Treepedia رجوع کنیم. این سرویس با کمک برخی اطلاعات گوگل استریت، تراکم سرسبزی شهرهای بزرگ جهان را نشان می‌دهد.

وقتی که این پروژه در سال 2016 کلید خورد، فقط دارای اطلاعات 10 شهر بود، اما تیم پشتیبانی این سرویس طی ماه‌های اخیر 13 شهر دیگر را نیز به آن اضافه کرده است.

طبق اطلاعات ارائه شده، بیش از 29 درصد فضای شهر سنگاپور (پایتخت جمهوری سنگاپور در جنوب شرقی آسیا) را درختان تشکیل می‌دهند تا این شهر به عنوان سرسبزترین شهر جهان معرفی شود. مقام دوم با 26 درصد پوشش گیاهی مشترکاً در اختیار سیدنی استرالیا و ونکوور کانادا است و پس از آن‌ها شهر کمبریج در آمریکا با 25 درصد در رتبه سوم قرار دارد.

دوربان و ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی،ساکرامنتو در آمریکا، فرانکفورت در آلمان، ژنو در سوئیس و آمستردام در هلند در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

شاید اگر یکی از شهرهای شمالی کشورمان هم مورد بررسی قرار گیرد، بتواند جایی در این فهرست را از آن خود کند.

 

نظر شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *