بادمجان یکی از انواع خوراکی‌های بسیار مفید برای سلامتی است که برای بهرمندی از ویژگی‌های آن می‌توانید آن را در وعده غذایی روزانه خود قرار دهید.

بادمجان با رنگ بنفش تیره، دارای یک آنتی اکسیدان کمیاب به نام ناسونین است. این آنتی اکسیدان، الکترولیت‌های منفی آزاد موجود در بدن را که سلول‌های بدن را تخریب‌می‌کنند، از بین می‌برد.

بادمجان

ناسونین همچنین علت رنگ تیره‌ی بادمجان به شمار می‌روند و از خرابی آن در هنگام تابش آفتاب جلوگیری می‌کند.

در ادامه ۸ ویژگی استثنایی بادمجان را بررسی می‌کنیم:

خاصیت ضد التهاب

بادمجان به دلیل داشتن ناسونین خاصیت ضد التهابی دارد و می‌تواند فلزات سمی مانند جیوه، ارسنیک و سرب را از بدن خارج کند.

محفاظت از سلول‌های بدن

بادمجان از DNA و غلاف چربی سلول‌ها محافظت می‌کند و از تخریب و تغییر شکل آنها جلوگیری می‌نماید.

مفید برای سلامت مغز

ناسونین موجود در بادمجان غلاف چرب سلول‌های مغزی را حفظ کرده و به سلامتی مغز کمک می‌کند.

دفع مواد زاید بدن

ناسونین به سلول‌های بدن کمک می‌کند تا مواد غذایی را بهتر جذب کرده و مواد زاید را دفع کنند. دفع مواد زاید از انباشته شدن مواد سمی در بدن جلوگیری می‌کند و جلوی بیماری‌های قلبی-عروقی و سرطان را می‌گیرد.

کمک به جذب آهن

بادمجان به جذب آهن در بدن و انتقال اکسیژن به بافت‌های بدن کمک می‌کند و به این ترتیب باعث تقویت دستگاه ایمنی می‌شود.

مفید برای دیابت نوع ۲

بادمجان به کنترل سطح قند در خون کمک کرده و برای بیماران مبتلا به بیماری دیابت از نوع ۲ مفید است.

تنظیم فشار خون

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف مداوم بادمجان باعث تنظیم فشار خون شده و جلوی فشار خون را می‌گیرد و آن را در سطحی طبیعی نگه‌ می‌دارد.

کمک به کاهش وزن بدن

بادمجان حاوی انواع آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و کالری کمی دارد بطوری‌که یک بادمجان متوسط فقط ۳۵ کالری انرژی تولید می‌کند. کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند که بادمجان را بصورت کبابی یا پخته مصرف شود.

هنگام خرید بادمجان توجه کنید که رنگ پوست آن شفاف باشد. بهتر است بادمجان را بصورت درسته در یخچال نگهداری کنید و تا هنگام پخت آن را نشویید. همچنین توصیه می‌شود که برای بریدن بادمجان از چاقوی فولادی استفاده کنید تا به مواد غذایی آن آسیبی نرسد.

قبل از سرخ کردن بادمجان بهتر است به تکه‌های بریده آن کمی نمک بزنید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و بعد سرخ کنید جذب روغن در آن کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *