فیلیپ کاتلر مشهورترین نام در صنعت بازاریابی مدرن است و بسیاری وی را به عنوان پدر بازاریابی مدرن میشناسند. کتاب مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر به عنوان یکی از منابع اصلی آموزشی به چندین زبان ترجمه شده است و در دانشگاهها تدریس میشود.
۱۵ جمله از وی را در ادامه مشاهده میکنید:
- بازاریابی، مسابقهای است که خط پایان ندارد.
- بازاریابی، هنر پیدا کردن روشهای زیرکانه برای جا انداختن محصولاتتان نیست. بلکه هنر ایجاد ارزش واقعی و اصیل است.
- طی شصت سال اخیر، بازاریابی از نگاه محصول محور به نگاه مشتری محور، تغییر وضعیت داده است.
- یک شرکت خوب، میکوشد بهترین کالاها و خدمات را عرضه کند. یک شرکت عالی، در کنار عرضهی بهترین کالا و خدمات، میکوشد جهان را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کند.
- بزرگترین اشتباه، نظریه پردازی قبل از گردآوری اطلاعات است.
- منظرهی اقتصادی امروز جهان، با دو نیروی اصلی شکل گرفته است: تکنولوژی و جهانیشدن.
- بازاریابی را میتوان در یک روز یاد گرفت. اما متاسفانه ماهر شدن در آن یک عمر زمان میخواهد.
- بهترین شکل تبلیغات قابل تصور، حرفهایی است که مشتریان راضی در مورد شما میزنند.
- فروشنده حرفهای، مشتری را در اولویت اول و محصول خودش را در اولویت دوم قرار میدهد.
- بهترین روشی که برای حفظ مشتریان سراغ دارم، این است که هر روز فکر کنید چگونه میتوانید با پولی کمتر از دیروز، چیزی بیشتر از دیروز به آنها بدهید.
- شرکتهای خوب، نیازهای بازار را تامین میکنند. شرکتهای برتر، بازار میسازند.
- بهترین شکل تبلیغات قابل تصور، حرفهایی است که مشتریان راضی در مورد شما میزنند.
- خیلی مهم است که انتخاب درست استراتژیک را به انتخابی که به سرعت سود میدهد، ترجیح دهیم.
- شرکتها بیشتر به هزینهی انجام دادن کارها فکر میکنند. آنها به هزینهای که به خاطر انجام ندادن کارها متحمل میشوند، توجه ندارند.
- سهم بازار را نخرید. فکر کنید که چگونه میتوانید سهم بازار را به دست بیاورید.