کاتالوگ یا بروشور یکی از انواع رسانه‌های چاپی برای اطلاع‌رسانی در مورد خدمات، محصولات، نمونه‌های کار و یا برای معرفی سازمان و شرکت به صورت کلی است.

یک کاتالوگ همانند پمفلت یا فلایر ولی در ابعاد استاندارد و اغلب در چندین صفحه شبیه مجله طراحی و منتشر می‌شود.

جنس کاتالوگ بیشتر از کاغد مرغوب و چاپ آن نیز بیشتر با کیفیت بالا به انجام می‌رسد تا اثرگذاری تبلیغاتی آن افزایش پیدا کند.

کاتالوگ مانند یک کتابچه یا یک مجله حاوی اطلاعات متنی و تصویری متعدد است تا اهداف سازمان یا شرکت را برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان به خوبی دنبال نماید.

کاتالوگ

یک کاتالوگ باید با دقت بالا طراحی و ساختاربندی شود. به دلیل زیاد بودن هزینه‌های چاپ کاتالوگ اعم از تولید محتوا، طراحی گرافیکی و چاپ و پخش، دقت ناکافی در هر یک از این مراحل می‌تواند سبب هدر رفت هزینه‌های تبلیغاتی شود. بنابراین استفاده از خدمات نیروهای خبره برای مشاوره و اجرای کاتالوگ بازدهی هزینه‌های انجام شده را به حداکثر می‌رساند.

کاتالوگ‌های الکترونیکی و اینترنتی

در سال‌های اخیر، انواع الکترونیکی کاتالوگ نیز متداول شده‌اند. کاتالوگ‌های الکترونیکی ممکن است در قالب سی‌دی‌های کوچک یا به صورت اینترنتی یا با استفاده از بلوتوث و وای‌وای روی موبایل افراد منتقل شوند.

امکان انجام طراحی سایت به شکل کاتالوگ اینترنتی نیز وجود دارد. در این گونه سایت‌ها، اطلاعات مورد نیاز مشتریان در خصوص محصولات یا خدمات به شکلی تعاملی و با کمک تصاویر متحرک و سایر عناصر گرافیکی بصری، در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرند.

نظر شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *